სპორტული კვება - პლიუსები და მინუსები - ფორუმი
სამშაბათი, 06.12.2016, 22:48
მოგესალმები სტუმარი | რეგისტრაცია | შესვლა

medic

სპორტული კვება - პლიუსები და მინუსები - ფორუმი

[ ახალი შეტყობინებები · მონაწილეები · ფორუმის წესები · ძებნა · RSS ]
გვერდი 1 დან1
ფორუმი » ზოგადი » დიეტოლოგია » სპორტული კვება - პლიუსები და მინუსები
სპორტული კვება - პლიუსები და მინუსები
redlineთარიღი: ორშაბათი, 09.03.2009, 18:45 | შეტყობინება # 1
Admin
ჯგუფი: Администраторы
შეტყობინებები: 1214
ჯილდოები: 13
რეპუტაცია: 102
სტატუსი: Offline
სპორტული კვება - პლიუსები და მინუსები

სპორტული კვების შესახებ აზრთა სხვადასხვაობა არსებობს. ახალბედებს ხშირად აშინებენ მომავალში ორგანიზმის ფუნქციონალური სისტემების მოშლით, მედიკამენტებზე დამოკიდებულების განვითარებით, შრომისუნარიანობის დაქვეითებით, ამიტომაც უნდა განხილული იქნას სპორტული კვების მნიშვნელობა და მოხდეს მისი დადებითი და უარყოფითი მხარეების შეაფასება.
სპორტული კვების ამოცანა სპორტით, ფიტნესით, ცეკვითა და სხვა სახის ფიზიკური აქტივობით დაკავებული ადამიანების დახმარებაა, კერძოდ ეს არის ზრუნვა მათი ფიზიკური ფორმის შენარჩუნებისათვის, ზოგიერთ კონკრეტულ შემთხვევაში ზედმეტი წონის მოცილებაში, ზოგჯერ კი - კუნთოვანი მასის გაზრდაში.
სპორტული კვება არ წარმოადგენს საკვები დანამატების ნაკრებს. იგი შედგება პროტეინების, კრეატინის, გეინერებისაგან, რომლებიც წარმოადგენს ნატურალური საკვები ნედლეულის გადამუშავების შედეგს, ანუ ეს არის ჩვეულებრივი საკვები, რომელსაც მოცილებული აქვს ის ნივთიერებები, რომლებიც ზედმეტად ჩაითვალა, ანუ არ იყო სასარგებლო. აქედან გამომდინარე, ასეთი საკვები ადამიანისათვის უსაფრთხო უნდა იყოს.
პროტეინები სპორტული კვების ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ელემენტია. ეს არის ცხოველური ან მცენარეული წარმოშობის კონცენტრირებული ცილა, რომელიც სხვადასხვა გზით მიიღება ნატურალური პროდუქტებისაგან. თუკი ადამიანი ინტენსიურად ვარჯიშობს, მას შეიძლება განუვითარდეს ცილის დეფიციტი. ასეთ შემთხვევაში დიეტა ცილების მომატებული რაოდენობით სწორედაც რომ საჭიროა და ის ხელს შეუწყობს ორგანიზმში წონასწორობის შენარჩუნებას.
გეინერები - ეს არის ცილებისა და ნახშირწყლების მომატებული რაოდენობის შემცველი კოქტეილები. ისინი ეხმარებიან სპორტსმენს კუნთოვანი მასის ეფექტურად დაგროვებაში და ვარჯიშის დროს დახარჯული ენერგიის აღდგენაში. განსაკუთრებით მოსწონთ ეს პროდუქტი დამწყებ სპორტსმენებს. სამწუხაროდ, გეინერის ძირითადი ეფექტი - ეს არის მხოლოდ მასის სწრაფად დაგროვება და არა რელიეფური კუნთების ”გამსხვილება”, რაც მიიღწევა მხოლოდ სწორად დაგეგმილი ინტენსიური ვარჯიშით, გაძლიერებული და სწორი სპორტული კვებით.
ცხიმების დამწველი ანუ თერმოგენული კომპლექსები - ახდენენ ნივთიერებათა ცვლის აქტივიზაციას უჯრედულ დონეზე ნახშირწყლოვან-ცხიმოვანი ცვლის დაჩქარებისა და ორგანიზმიდან დაშლის პროდუქტების გამოდევნის გზით. ეს პროცესი სხვადასხვა ადამიანის შემთხვევაში განსხვავებული სისწრაფით ხასიათდება, ზოგჯერ სწრაფია, ზოგჯერ პირიქით - ნელი.
ცხიმების დამწველ კომპლექსები განსხვავებული ინგრედიენტებისაგან შედგება - მათ შორის არის მწვანე ჩაი და კოფეინი. ზოგიერთი მკვლევარის აზრით, ისინი აძლიერებენ იმუნიტეტს, და ზრდიან ორგანიზმის მიერ კალორიების ხარჯვის უნარს, რაც ხელს უწყობს ცხიმების გაძლიერებულ წვას. სხვები ურჩევენ ადამიანებს, თავი შორს დაიჭირონ კოფეინისაგან იმ მოტივით, რომ ეს უკანასკნელი იწვევს ნერვული სისტემის ზედმეტ აგზნებას.
ძალიან აქტუალურია ე.წ. ”სტეროიდების თემა”. ეს პრეპარატები თავისი სტრუქტურით ახლოს დგანან ტესტოსტერონთან და ზემოქმედებას ახდენენ ორგანიზმში მიმდინარე ნივთიერებათა ცვლაზე. მათი დახმარებით მცირე დროში შესაძლებელია კუნთოვანი მასის დაგროვება და ცხიმოვანი ქსოვილის პროცენტული შემცირება. მაგრამ უნდა აღინიშნოს, რომ სტეროიდები ითვლება დოპინგურ პრეპარატებად. გარდა ამისა, მათი ზემოქმედებით ათლეტების ორგანიზმში ადგილი აქვს იმუნური სისტემის მხრივ შეუქცევადი ცვლილებების განვითარებას, ასევე მატულობს სისხლში ქოლესტერინის შემცველობა, რაც ზრდის გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების განვითარების რისკს.
ნუ დაგავიწყდებათ, რომ სპორტული კვების პროდუქტების ზედმეტად მოხმარებას შეუძლია ბოდი-ბილდინგისაგან და ფიტნესისაგან მიღებული დადებითი ეფექტები უარყოფითად აქციოს. სპორტული კვება - ეს მხოლოდ სწორი ფიზიკურ დატვირთვის დამატებითი ელემენტია. ყველამ, ვინც ზრუნავს თავის ჯანმრთელობაზე, ყოველთვის უნდა მიიღოს საჭირო კონსულტაცია ექიმისაგან და ისე გადაწყვიტოს, რა არის მისთვის მისაღები და რა არა.

www.medportal.ge

 
ფორუმი » ზოგადი » დიეტოლოგია » სპორტული კვება - პლიუსები და მინუსები
გვერდი 1 დან1
ძებნა:

RSS

შესვლის ფორმა

სტატისტიკა

baner

Бесплатные медицинские книги

call me

My status